Inredning/Utredning

 
 
W måste ha läst mina tankar om att fota lite utanför huset.
För när jag kom ut hade W och hans små kompanjoner plockat isär min dörrmatta av granris a la Ernst Kirchsteiger style.
 
De var mycket engagerade i att tillverka en julgran som skulle stå utanför snökojan.
Det tog mig säkert tio minuter innan jag kunde skratta åt händelsen, för jag kommer ihåg hur jag stack mig på barren och skyndade mig att få ihop den där mattan med ståltråd innan det skulle bli mörkt en kväll före jul.
Sockertopparna ville stolt visa sitt fina projekt. Nu behöver jag bara titta på granen för att fnissa till.
Det var ju tur att den fula rishögen blev något bra.
 
För säkerhets skull tog jag ändå ett kort på min hemmapysslade farstubänk, bara ifall den också skulle stryka med i leken. Bänken gjorde jag av två kubbar och en planka för att få upp blomman och lyktan från snön.
Jag gillar texturen barken ger som sitter kvar på bänkens ben.

Kommentera här: