En ilsken snögubbe

Igår träffade vi en ilsken snögubbe med karaktär.

Efter att ha åkt med ankarliften i knävecket med ben som skakade som asplöv, så trodde jag att jag skulle ha träningsverk i låren. Men icke det.
Idag har jag träningsverk i armarna efter att ha hållit upp W i backen och hållit emot hans fart med selen.
Mina armmuskler är inte bara ömma, de ser lite svullna ut också, vilket jag naturligt vis tar som att jag har blivit jätte stark. Att åka ner för backen med W på skidor är väl värt, oavsett hur mycket träningsverk det än ger.

Det finns många fördelar med att åka skidor (lättare att ta sig fram på plan mark, balansera i knappliften, åka med en liten) men at glida ner för backen med snowboard är en härlig känsla och ett annat rörelsemönster. Det är lite som äpple och päron, två goda saker, lika fast olika.

Idag breddade vi uppfarten till att bli en barnbacke med hopp. Det var barnsligt roligt att flyga över hoppet på knappt 3 decimeter.

Vår mini ski semester i helgen har varit toppen (inga brutna ben).

1 Ida ♥♥:

skriven

hahah söt!

Sv: Tack snälla! :')

Kommentera här: