Gravidyoga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Varm choklad med grädde för att grunda.

Igår var det äntlige dags för första gravidyoga passet. Många fina magar hade hittat dit med sina glada mammor redo att böja och bända på sina kroppar. Det var ett lagom ansträngande pass och instruktören hade många bra tips på hur man kunde förändra ställningarna/rörelserna för att passa var och en.

Som vanligt körde jag på som om jag vore i vecka noll, men insåg snabbt att det har hänt massor sedan jag hängde på ett poweryoga pass i tredje månaden. Den här gången var jag en flodhäst i yogaställningar :D Fick tyvärr ont av att ligga på rygg så nästa gång ska jag pallra upp ordentligt med kuddar och lyssna än mer på kroppens nya signaler. Trotts att vi alla var olika långt gångna och hade olika förutsättningar att utföra träningen så var det skönt med den förståelse fanns i rummet av de som också är i ett förändringarnas stadium. Mysigt med tända ljus och jag kände mig mycket sidigare efteråt. Namaste.

 

Kommentera här: