Symässans godbitar

 
Pyssel i överflöd fanns det, underbart.
Tygerna kommer ifrån Sydilla och Liandlo, men även Znok Design hade fina barntyger.
Roliga tryck hittade jag hos Glada Grodan.
Söta Spetsdragkedjor fanns hos 3exter och användbara tryckknappar som matchar tygerna.
 
Bra ha saker och saker som går åt (eller går upp i rök):
Sprättare, den har väll alltid gömt sig under något när man behöver den. - Och nej, jag syr inte alltid felfritt.
Fifikus, kanonpryl för sömsmån. 
Hur många stickor ligger det i lådan.. nu kan jag iallafall mäta vilken tjocklek de har.
Trådsax, hur har jag klarat mig utan en?
Nålar, de går åt. Ångrar redan att jag inte köpte fler tvillingnålar för trikå.
 
Jag har finulat på om jag ska prova att virka en amigurumi och gjorde slag i saken.
Tyckte älgen var så söt, och med en liten pingelboll i blir den perfekt till lilla bebin.
Kanske ett julpyssel.. vi får se.
 
Nu blev det många pluttiga ord som lilla, söt och bebin, men det är väll det som väntar mitt ordförråd framöver.
Älg pysslet kommer från Salabim.
 
Upptäckte att det var mycket vita babykläder vi sparat från W, så det ska bli roligt att sy små färgglada plagg till den lilla. Köpte ett tydligt grundmönster från Minikrea som jag kan utgå från med vidder och längder när jag gör modellerna. *Skoj*
(Tips, det finns översättning av mönstren från Danska till Svenska, Norska och Engelska på deras hemsidan)
 

Kommentera här: